Tugev ülekaalulisus 28.10.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 21 aastane ning kaalun 124 kg pikkust on 178 cm olen leppinud ,et olen ülekaaluline. Kuid mind pani imestama kui käisin üle pika aja arsti juures nimelt töötervishoiu arsti juures ning ta ütles et kui mul on ülekaalulisi sugulasi siis ei ole see mingi probleem ,et ma ei saa sellega võidelda. Mind ehmatas see arsti möödavaatamine ning ma usun et mul on mingi võimalus kaalust siiski alla võtta. Ma ei suuda kauem kui nädal olla dieedil kuna ükski dieet ei ütle mulle täpselt mida pean sööma ning tihti on tegu ebatavaliste mitte Eesti toiduainetega. Ma olen üpris kangekaelne ning dieediga kaasneb masendus, ainuke lootus mulle oleks dieet milles oleks grammi pealt määratud toidu kogused mida võin süüa kuna see oleks dieet mis mahuks kindlatesse raamidesse. Kas pere arsti juurest oleks võimalik saada taolisi juhendeid või kas pere arstid võivad mind suunata edasi mõne kindla arsti juurde kes suudaks määrata mulle mõnda konkreetset dieeti? Lisaks on mul veel kõrge vererõhk, süda lööb liiga kiiresti tihti, hingamis raskused trenni tehes, aeglane seedimine ning valud rinnus aegajalt. Töötervishoiu arst ütleb et olen täiesti terve ainult vererõhu pärast tuleb arsti juurde minna.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangetamine ei tähenda ainult väiksemat numbrilist suurust. See hõlmab endas mõtteviisi, suhtumiste ja eluviisi muutmist. Dieete, mis ütlevad grammi pealt seda kui palju süüa on mitmeid, kuid need on siiski ajutised lahendused. Neist võib alustada, aga ilma omi seisukohti ja harjumusi korrigeerimata püsivat tulemust ei saavuta. Toitumisnõustamiseks võite tulla minu vastuvõtule (reg: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala