Probleem söögiisuga! 15.10.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul selline probleem,et pärast lapse sündi hakkas kaal langema . Polnud tegu sellega,et oleks sünnitusstress,sest ma lausa jkuba ootasin sünnitama minemist ja seda kuna lapse kätte saan,aga lihtsalt automaatselt kadus isu süüa. Nüüd söön kah nii palju kui lapse kõrvalt,sest ise endale toppida ei taha. On löönud isegi vahel vasakule poole südame koha peale jubedad valud sisse ja olen neid kanatanud. See meenutab pigem infarkti,sest tean missugune see välja näeb(äi põdes läbi . ja ise olen kõigest 19)
Kuna oma perearst kuulas ära ja määras rahustid( ma pole närvihaige. sellist rahu nagu mina olen pole meie külas ollagi)siis keeldusin neid võtmast ja ostsin vitamiinid.Kahjuks hakkasid nood mõjuma neerudele ja südamele.
Oota vastust enda küsimusele,et mis siis olla võib kui:
Puudub söögiisu
Kaal langeb pidevalt(kõige madalam oli 45kg ise olen 165,5pikk ja hetkel kaalun 49
Südame juurde löövad pidevad valud
Kui sunnin ennast sööma siis hakkab magu valutama(voodist püsti ei tõuse)
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui ei söö ei saa tulla juurde ka kaalu. Kirja põhjal jääb siiski mulje, et teie päevane kaloraaz ning selle kõrval ka toitainete kättesaadavus organismile pole vastavad teie kasvule ning vajadustele. Kirja teel on samas võimatu öelda, millest täpselt puudus on ja kuidas oma menüüd tasakaalustada, et kõik vajalik kätte saada. Kui isu langus pole seotud stressi ega muude füüsiliste probleemidega tuleb taastada normaalne toitumise rütm. Kui tegu mõne haigusega, tuleb tegeleda esiteks viimasega. Teie hea tervis ja hea toonus on tähtsad ju ka lapse arenguks. Soovi korral võite alati tulla konsultatsioonile.
Heade soovidega, dr.Ehala