magusasõltuvus 22.09.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on sellin probleem, et mul on suur magusasõltuvus. Ma olen 15-aastane 165 cm pikk ja kaalun umbes 50kg. Ma vajan iga päev magusat nt. jäätist küpsiseid, kooke ja eriti shokolaadi. Kui ma ostan 100grammise shokolaadi söön ma selle kohe ära, kuna ma ei suuda seda hoida. Kas oskate soovitada midagi magusasõltuvuse vastu?
Ettetänades: Karin.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui muu toitumine on paigas, taandub üldjuhul ka suur magusasõltuvus. Seega tuleb alustada oma toitumise tasakaalustamisest. Oluline on siinkohal, et menüü oleks mitmekesine ja sama tähtis on kindel toitumisrütm. Ebakorrapäeased söögiajad, ühekülgne ja liialt töödeldud toidu söömine võivad olla üheks liigse magusaisu tekitajateks.
Heade soovidega, dr.Ehala