kaal ja tselluliit 21.09.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Ma olen 174 cm pikk ja kaalun 68 kg. Ma tahaksin alla võtta vähmalt 10 kg. Ma olen alles 17, kuid mul on juba tselluliiti märgata. Kuigi üritan vähem süüa, püsib mu kaal ikka 68 kg peal ja kas see on normaalne, et kui söön nädalavahetusel natuke rohkem kaalun juba 69 kg? Mida teha, et tselluliidist lahti saada?
Ma söön 2 korda päevas ja mitte üle 1300 kcal, kuid siis söön 2-3 päeva liiga palju (ca 3500-4500 kcal), võtan juurde 1-1,5 kg ja paari pävaga võtan selle alla ning siis jälle juurde. Ma ei taha üle süüa, kuid see juhtub niipea kui olen natuke alla võtnud. Mida teha, et ma saaksin püsivalt alla võtta ja mu kaal ei kõiguks enam?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete täiesti normaalses kaalus ning dieediga, mida praegu peate te vaid koormate oma organismi, mille lõpptulemuseks võib olla see, et võtate kaalus hoopis juurde. Püüdke hoida oma kaloraaž ühtlane päevade lõikes (mitte alla 2000 kcal päevas). Sööge mitmekülgselt ja liikuge. Samuti tõstke toidukordade arvu. Antud hetke toitumisrežiim pigem aeglustab ainevahetust.
Soovi korral olete toitumisnõustamiseks oodatud vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala