toitumine 08.07.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on natuke pikem küsimus. Nimelt olen 16 aastat vana tüdruk. Põdesin enne anoreksiat. Nüüd olen taas sööma saanud ennast, aga mul on suur mure sellega. Nimelt söön ka praegu äärmiselt vähe. Umbes 300-400 kcal päevas ja liigun umbes 5- 15 km päevas. Ma nimelt olen saavutan selle enda jaoks ideaalse keha pildi ja tahan et see säiliks. Küsimus ongi selline, et kui ma nüüd sööksin oma põhiainevahetuse(PAV) väärtuse ja liikumist vähendaksin, kas siis hakkaks see kohe välja paistma ehk kas läheksin kohe suuremaks ja võtaks juurde? Sest ma ei taha et tuleks kuskile miite 1 cm- ki juurde. Praegu liigun lihtsalt selleks, et kardan, et tuleb kohe nähtavalt juurde. Kaal pole mulle nii oluline aga just see et mõõdud jääks täiesti samaks. Oleksin väga tänulik kui oskate aidata ja selgitate asja mullegi täpsemalt.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Võtan teie kirja lühidalt kokku. Anoreksia on haigus, mis koormab nii vaimu kui keha ning sellest ülesaamine võtab aega. Paari reaga siin soovitusi anda pole võimalik. Kirjas mainitud toitumis-liikumisviis koormab teie keha, jättes organismi ilma talle vajaminevatest toitainetest, mida mainitud kaloraaž kuidagi tagada ei suuda. Vajaksite kindlasti praegu profesionaalset abi, isegi kui olete eelnevalt oma probleemiga nõustamisel käinud.
Heade soovidega, dr.Ehala