kaalutõus 05.06.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
eelmisel kevadel võtsin järsku, umbes kuu ajaga juurde 5 kilo. sellest ajast peale on kaalutõus küll aeglustunud, kuid ikka lisandub paari kuuga kolm -neli kilo. nüüd ma olen 157 cm pikk ja kaalun 70 kilo. tean ,et seda on palju ja olen ka ise selle üle väga õnnetu. sest mu figuur on lausa moondunud, olen nagu lõpukuud rase.
toitumises pole mul muutusi olnud, ei enne seda esimest järsku kaalutõusu, ega ka nüüd. olen kogu oma elu teadaolevalt olnud suur saiakeste sööja, kuid kaal püsis ikka üle kümne aasta muutumatuna(kilosed kõikumised siia-sinna ikka esinesid vahel) . viimasel ajal olen küll hakanud rohkem puuvilju ning jogurtit sööma ja mahlu jooma, kuid sellele vaatamata on jälle tekkinud viis lisakilo.
sporti ma pole kunagi teinud, kuid päris istuvaks ma oma elustiili ka pidada ei saa. liigun oma arust päris parasjagu- käin mitu tundi päevas suht kiire sammuga jalutamas, vähemalt kord nädalas tantsin mitu tundi järjest...olen sellist elustiili harrastanud juba paarkümmend aastat, miks mu kehakaal siis järsku nüüd on nii koledal kombel tõusma hakanud. kas tegu on ainevahetusehäire või mingi haigusega ja kas see on ka ravitav.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teinekord võivad väga väikesed muutused elustiilis mõjutada meie kehakaalu ning seda eriti vanuse lisandudes. Selleks et leida põhjendus teie kaalutõusule oleks vaja üle vaadata nii teie menüü kui teha mõningaid analüüse, seega kutsun teid vastuvõtule (reg: 533 18 008). Vaevalt on tegu millegi sellisega, mida muuta ei annaks.
Heade soovidega, dr.Ehala