süsivesikud 22.05.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere!olen II tüüpi diabeet ja tarvitan metformiini tablette 500mg kaks korda päevas.arst soovitas kasutada ka süsivesikute imendumist soodustavaid toidulisaneid, kuid ma ei tea millist valida.olen aastajagu kasutanud mullberryt,mis sisaldab mooruspuulehti,kuid kas mõju nii pikal kasutamisel on sama?kas peaksin toidulisandit vahetama?kas teate midagi taolist soovitada?
tänud!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mulberry eesmärk on ühtlustada ja pidurdada süsivesikute imendumist, mitte seda kiirendada. Taoliste preparaatide pidevat kasutamist ei pea ma iskilikult mõistlikuks ning eelkõige võiks püüda tasakaalustada veresuhkru taset toitumise korrektsiooni ja piisava füüsilise koormuse toel. Ravi kõrval võib looduslikest vahenditest diabeetikule lisaks soovitatada mustikalehe kui ka loorberilehe teed.
Heade soovidega, dr.Ehala