kroom 18.05.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kuidas suhtuda kroomi tbl.-sse?Olen ülekaaluline ja üheks suureks nõrkuseks on magusa söömine.Olen proovinud küll asendada puuviljadega ja närinud tooreid köögivilju,aga ikka ei võta see soovi magusast loobuda.Kas kroomi tablette võib kasutada mingi teatud aeg?Milliseid vahendeid võiks veel kasutada,et pärssida magusa isu?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Liigne ja püsiv magusaisu on sageli märk menüü üldisest tasakaalutusest: vale toitumisrütm, toitainete, vitamiinide, mineraalide puudujäägid, jm. Enamjaolt kroomitablettidest siiski ei piisa, et magusaisu ohjata või kui see ka aitab, siis vaid lühiaegselt. Selleks et magusaisu võimalik põhjus selguks oleks vaja pidada toitumispäevikut ning seda analüüsida. Selleks võite tulla ka vastuvõtule. Alustada võiksite sellega, et kui magusaisu kimbutab, siis ei tarbi maiustusi, saiakesi, magusaid jooke, jms mitte tühja kõhuga vaid ainult põhitoidukorra lõpuks. Nii sööte neid vähem ning väldite ka liigset veresuhkru järsku kõikumist (mis võib olla samuti seotud teie probleemiga). Võimaluse piires püüdke aga eelpoolmainitud toiduaineid tarbida siiski vähe ning kasutada puuvilju, marju, kergemaid piimatooteid ja täisteratooteid nende asendamiseks.
Heade soovidega, dr.Ehala