Kõhnunemine 11.05.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Palun väga vabandust, et tülitan. Mul on tunne, et mul on vaja nõu.
Olen 15 aastane tüdruk. Kuskil paar aastat tagasi olin paksu võitu, seda mainisid mulle ka mu vanemad. Alates sellest kooliaastast olen hakanud alla võtma, ise midagi tegematagi (välja arvatud see, et taas käin 2 korda nädalas trennis). Algul olin rõõmus, aga nüüd ma tunnen vahe peal, et olengi vaid luu ja nahk ja ma ei suuda seda kontrollida. Ma söön suure isuga (mõni päev ikka väga palju, mõni päev vähem), aga ma lihtsalt jään koguaeg kõhnemaks. Proovisin oma lõpukleiti ja mul paistsid puusakondid läbi kleidi. Kaal hüppab mul pidevalt üles-alla. Kunagi olin ma kuskil 56-60 kanti. Nüüd hüpleb mu kaal kohati 51,5 ja 56 vahel. Ema väidab mul, et see ongi normaalne, et ma selline välja näen. Samas on mulle mu sõbrad maininud, et olen nii kohutavalt kõhnaks jäänud. Mul oleks lihtsalt vaja teada, kas see on normaalne. Suur aitäh ette ära.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teadmata kui pikk te olete ja kui kiiresti viimasel ajal kasvanud, on raske öelda kas antud kaal on liiga madal või mitte. Samuti tuleks üle vaadata teie toitumise vastavus üldisele füüsilisele koormusele. Kui kaalulangus aga jätkub tasuks siiski pöörduda esmaselt oma perearsti vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala