Ussid 05.05.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist!
Minul on selline mure, et vannitasin üks päev oma mõnekuust koera ning kui vannivee ära lasin, jäi vanni põhja mingi imelik asi. See oli kuskil 1 cm pikkune helebeež peenike jupp, mis tõmbus spiraali. Ma küll konkreetselt ei näinud, et ta oleks end liigutanud, aga niimoodi sujuvalt ta end spiraali tõmbas. Ise arvan, et see oli uss. Paar päeva enne seda olin talle ussikuuri teinud. Kas on võimalik, et ka mulle võib olla nakatunud see uss?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Osad koduloomade parasiitidest võivad nakatada ka inimest. Seega on esmase tähtsusega üldistest hügieeninõuetest kinnipidamine. Nakkuse kahtluse korral võite pöörduda perearsti poole, kes saab vajadusel määrata kontrollanalüüsid, kui ka viia läbi (profülaktilise) ravikuuri.
Heade soovidega, dr.Ehala