Ikka see ülekaal. 04.04.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Kas oskate öelda mulle sellist asja, miks kaal vahel nii imelikult kõigub....eile kaalusin ennast ja olin rõõmus, et 2 kuu treenimise tulemusena, olin alla saanud 4,4 kg. Kaal näitas 80,6. Tekkis nagu motivatsiooni kohe juurde, et vaatan ka oma toidumenüüd nati (seda ma enne ei teinud). Päeval midagi hullusti ei söönud, nagu tavaliselt, ehk tegelikult vähemgi...aga....täna st. järgmisel hommikul kaalule astudes, täpselt samuti ainult pesu väel nagu eilegi, kui kaal näitas 80,6....oli kaalunäit järsku ikka hullult muutunud....kaal oli 82,4....küll paigutasin ühelt kohalt teise, muidu kaalun ikka ühe koha peal, aga ei miskit...ikka 82,4....mul tekkis kohe masendus peale, nii palju siis rõõmust ja motivatsioonist....nii üürike see rõõm siis, ma ei tea...ma ei saa aru, tähendab, ei ole ma miskit nii palju maha võtnud kui lootsin, aga ma ei saa aru ikka, miks näitab nii suure erinevusega...kusjuures, eelmisel päeval enne seda kui kaal 80,6 näitas, oli kaal 81,2 päris 3 päeva...midA MA VALESTI TEEN
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Jään teile kahjuks siinkohal vastuse võlgu, sest pelgalt kaalunäitude pealt ei saa öelda, mis põhjustab erinevuse päevade lõikes. Kas siis eelneva kahe kuu jooksul kõikumisi polnud või alustasite mõõtmisi alles nüüd? Soovitan teil pidada toitumise- kaalupäevikut, et saaksite ennast paremini jälgida ning läbi selle mõista, mis võib olla kaalukõikumise põhjuseks. Kui vajate selles abi, olete oodatud vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala