päevane kaloraaz 27.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
olen 20 aastane türuk, 156 cm pikk ja kaalun 41 kg. Kui suur peaks olema päevas tarbitav kilokalorite hulk? Praegu tarbin päevas 1000 kcal , kas seda on palju või täiesti normaalne?
vastust ootama jäädes ja teid tervitades,
Kätlin
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete oma pikkuse kohta alakaalus ning 1000 kcal päevas ei suuda pikemas perspektiivis kuidagi katta organismi vajadusi erinevate toitainete, vitamiinide-mineraalide osas. Teadmata teie päevast füüsilist koormust on kaloraaži raske täpselt paika panna, kuid peaksite seda suurendama vähemalt 500 kcal võrra päevas.
Heade soovidega, dr.Ehala