Ülekaalulisus 25.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 28 aastane naine, kaalun u 105kg ja olen 1.60 cm pikk. Sooviksin oma kaalu vähendada vähemalt 25-35 kg võrra, sooviksin teada millised preparaadid oleksid tõhusad aga mis samas ka organismi ei kahjustaks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Preparaatidest võib olla tuge vaid sel juhul kui olete teinud selgeks põhjused, mis on viinud kaalutõusuni ja alustanud ka vastavate muutustega. Ühtegi preparaati ei saa võtta pikaaegselt, kuid muutused, mida kaalulangetamiseks ette võtate peaksid viima püsivate tervislike toitumis-liikumisharjumuste väljakujunemiseni. Lootes liialt "imettegevale ravimile" kipume unustama, et oma elu, sealjuures oma keha ja ka tervise olulised hoidjad-muutjad oleme ise. Kuna preparaadi valik sõltub kaalutõusu põhjustest ja kaasuvatest probleemidest, on kirja teel kindlat soovitust raske anda. Seega ei soovita ma teile esialgu ühtegi preparaati, vaid alustage oma probleemi põhjuste selgitamise ja muutmisega. Kui vajate selles abi, olete teretulnud vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala