päevane kaloraaz 24.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere mul oleks selline küsimus kui suur peaks olema minu päevane kalorite hulk.Ise olen28 aastane naisterahvas kaalun 104kg,ma olen küll kaalujälgimist teinud ja natuke ka alla võtnud aga ´kuna ma rühmas käia ei saa siis mõtlesin et hakkan kaloreid lugema.Mul on selline töö et nädal olen tööl ja siis jälle nädal on vaba ja töö juures olen ma peaaegu 10h järjest jalgade peal.Ma loodaks teie käest nõu saada kui palju ma siis peaks kaloreid päevas tarbima et alla võtta.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kalorite lugemisest üksi jääb väheks kui toit ei taga organismile viimase normaalseks tööks vajalikke aineid. Seetõttu tuleb endale selgeks teha ka elementaarsed organismi vajadused erinevate toiduainete-toitainete osas. Selles osas võib abi olla toidupüramiidist, mille leiate kõige lihtsamalt kätte internetist. Mis puudutab teie päevast kalorite vajadust on mul seda raske öelda, teadmata teie pikkust ja päevast füüsilist aktiivsust. Kõige esimene soovitus: pange paika kindlad toiduajad, ärge näkitsege toidukordade vahel, vahetage liigkaloorsed toiduained välja kergemate vastu (N: rasvene sealiha kana või kalkuniliha vastu, hapukoor maitsestamata jogurti vastu, jne)
Heade soovidega, dr.Ehala