Kõhuvalu 29.02.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, minu tütar, kes on 15-aastane kurdab juba septembrist alates aeg-ajalt esinevate kõhuvalude üle, ka on tal vahest süda paha. Kas teie kliinikus saab
teostada seedeelundkonna uuringuid. Ta toitub tervislikult, ei näljuta end, aga kuna tal on suur treeningkoormus(võistlustantsija) ja koolikoormus, kas asi võib olla närvidest või on tegemist milllegi hullemaga(maohaavad)?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna tegu on teisme-eas neiuga, siis kas ei või olla antud valud seotud ka menstruaaltsüklist tingitud vaevustega? Samuti võivad olla need valud seotud suure koormuse ja närvipingega nagu ka ise oletate. Siiski ei saa kirja teel kindlat diagnoosi panna. Seetõttu soovitan teil pöörduda vaevuste püsimisel oma perearsti poole, kes saab vajadusel saata edasistele uuringutele gastroenteroloogi juurde. Meie kliinikus taolist laadi uuringuid ei tehta.
Heade soovidega, dr.Ehala