lapse toitumine 24.01.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on selline mure ,et mu 4 a . poeg ei söö midagi.
Pöhiline mida ta sööb on sai ja piim, kohukesed ja kui hästi läheb sõõb ära jogurti või banaani.Magusat ta ei armasta .
Soojatoitu andes ei söö ta seda isegi mitte natuke.
olen murest murtud .Olen igasuguseid kavalusi kasutanud ,et teda soojatoitu sõõma panna aga asjatult.
Ma ei tea mida enam teha .TAl on koguaeg köht kinni ja väga aeglane ainevahetus.Silma alused on ka juba sinakat tooni ja rõngas.
Palun aidake mind.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Probleemi, mida kirjeldate on raske lahendada kirja teel, kuid soovitaksin kõige esmaselt kindlaks teha, kas lapse üldine tervislik seisund on hea ning seda, et toidust keeldumine pole seotud mõne tervisehädaga. Kindlasti on teie perearstil olemas lapse kaalu-kasvukõver, mis on aluseks, et otsustada, kas teie poja kasvuprotsess ja füüsiline areng on toimunud normaalselt. Mis puudutab toitumise külge, siis juhtudel nagu te kirjeldate tuleb tihti tegeleda kogu pere toitumise läbivaatamisega ja kohandamisega. Kõige esmaselt tuleks aga viia sisse teatud toitumise rütm. Ärge kartke, teie laps ei jäta ennast nälga. Kui on kindlad ajad, millal laps sööb, on ka parem ülevaade, kui palju ja mida teie poeg toidust saab. Edasi saab aga juba tegeleda sellega, et muuta menüüd tasakaalustatumaks ja mitmekesisemaks.
Heade soovidega, dr.Ehala