Mirena ja kaalu tõus 15.01.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Ma ei tea kas esitan oma küsimuse õiges kohas aga proovin ikka.Nagu enamus siinsetest küsijatest olen isegi oma kaaluga hädas.2005 aasta kevadel lasin panna Mirena ja peale seda on kaaluga üks igavene jama st et kaal ei liigu allapoole (praegu olen 163 cm ja 74 kg).Olen lugenud punkte kj järgi,käin regulaarselt trennis (3x nädalas),üritan palju liikuda aga no mitte midagi ei lähe alla.Pigem tuleb kaalu tasapisi juurde.Praegu ausalt öeldes kaalun Mirena eemaldamist sest olen peaaegu kindel,et just Mirena on minu hädade põhjustajaks (lisaks kaalu tõusule veel ka probleemid magamistoas aga no see on kindlalt teine teema).Kusjuures enne seda võtsin antibeebipille mitu aastat ja kaaluga ei olnud mingeid probleeme.Aga kuidas on see võimalik sest on ju ka Mirena nö hormoon vahend.Võib-olla oskate Teie anda head nõu kuidas küll kaalust alla saada.Ette tänades Mari
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mirena ühe võimaliku kõrvaltoimena on mainitud ka kaalutõusu. Kui teil on lisaks veel teisigi probleeme, mis võivad olla seotud antud vahendiga tasuks ehk kaaluda uue kontratseeptivse meetodi kasutuselevõttu. Oma menüü ülevaatamiseks ja tasakaalustamiseks võite tulla vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala