Kehakaal 19.12.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 59 aastane naine. Sünnitanud 5 last. Nooruses kõvasti tegelenud spordiga. Võistlusporti teinud viimati veel 1979 aastal, siis kui mul oli juba 3 last. Spordialad: suusatamine,laskmine, võrkpall, jalgratas, orienteerumine, jalgsimatkad, oma lõbuks ka ujumine. Haiguste kimpu olen sattunud alates 2000. aastast. Kõigepealt tõusis vererõhk. Sealtpeale on ka kehakaal järjest tõusuteed läinud. Läbi teinud hulgaliselt operatsioone alates 2000 aastast: rinnaoperatsioon; ajuinfarkt, mille järel taastusin hästi, kuid jäin invaliidsusgrupile; siis emakaoperatsioon koos põie korrigeerimisega(paranemist ei ole märgata, käin endiselt wc iga 1,5 - 2 tunni tagant nii öösel kui päeval, vahet pole); põlveliigese puhastamine ja seejärel põlveliigese vahetamine. Praegu kaalun 121 kg. Liikumine on takistatud valu tõttu põlves. Hetkel kasutan kaalu alandamiseks "Svelt Colat" mineraalveega. Olen ära kasutanud juba 3 pudelit (pudel nädalas, mis pidavat alandama maksimaalselt kaalu 1 kg päevas) kuid tulemus on O lähedane. Kaal kõigub 121 -118 vahel. Kuidas alandada kehakaalu?
Olen proovinud mitmeid preparaate ja isegi veepäevi, kuid seni rahuldavaid tulemusi ei ole saanud. Perearst ütleb ainult, et kehakaalu tuleb alandada aga kuidas?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna olete tegelenud intensiivselt võistlus-spordiga, siis ilmselt olid antud eluetapi toitumistavad kohandatud selliselt, et jõudsite edukalt tegeleda nende energiat nõudvate spordialadega. Kuna teie praegune eluviis ei nõua enam nii suurtes kogustes energiat, siis tuleb esmase asjana vaadata üle menüü just sellest aspektist ning viia kaloraaž ja toitainete vajadused vastavusse praeguste oludega. Toidulisandite ja erinevate dieetide katsetamine kaalu langetamise eesmärgil võib ainevahetuse aga veelgi enam paigast lüüa. Seega tuleks kaloraaži paikapaneku kõrval leida ka endale sobiv totumisrütm, mis sobib teie elustiiliga ja mllest suudate ka kinni pidada. Kui vajate nendes küsimustes abi, olete alati oodatud vastuvõtule (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala