Buliimia 06.12.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Mul on juba neli aastat buliimia. Ma söön endal kõhu nii täis, et ei suuda enam isegi liigutada. mul on pidev vajadus süüa. Kuid kui ma end täis söön, siis pean kohe selle välja oksendama ning siis on mul jälle kõht tühi. Ja nii see toiming kordus päevast päeva. Sõin kunagi ka väga palju kõhulahtisteid, et saleneda. Enam ma ei söö neid. Ma hakkasin käima psühholoogi juures ning ta määras mulle antidepressante (Flux). Sõin neid siis kuskil 5 kuud ja need mõjusid mulle vaid nii palju, et ma ei olnud enam pidevas mesenduses ning ei mõelnud asjadele, mis mind kurvastavad. Olin rõõmus, kuid oksendamine jätkus. Nüüd siis poolteist kuud tagasi lõpetasin ma antidepressantide söömise. Ma oksendan ikka, kuid mitte nii tihti. Ennem oksendasin ikka kuskil 3-6 korda päevas, kuid nüüd 2-4 korda nädalas. Millegipärast ma mõtlen, et elu on minu jaoks mõttetu. Ma ärritun ja lähen närvi kiiresti võrreldes varasemaga. Mul on alaväärsuskompleksid. Ma tahaksin abi saada, kuid kardan. Mul on olnud raske lapsepõlv ja ma arvan, et see ongi kõige selle taga. Ma tahaksin olla õnnelik ja mitte enam mõelda, et elu on mõttetu. Tahan saada oma lapsepõlve painajast lahti. Mida ma peaksin selleks tegema. Ma ei tahaks ka enam tarvitada antidepressante (sest olen niigi palju ravimeid söönud).
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna teie söömishäire on kestnud aastaid vajate pikemaaegset tuge oma probleemiga toimetulekuks. Tartu Ülikooli Kliinikumi Psühhiaatriakliiniku juures on söömishäiretega patsientidele mõeldud üksus (dr. Anu Järv, jt), kuhu soovitaksin teil esmaselt pöörduda oma probleemile võimalike lahenduste leidmiseks. Samuti soovitaksin teil läbi teha üldine tervisekontroll, kuna taoline pikaaegne söömishäire võib lüüa paigast kogu organismi tasakaalu tervikuna.
Heade soovidega, dr.Ehala