Kaal 28.11.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 25 aastane naine. 167 cm pikka ja kaalun 79 kg. Enne rasedust, st 4 aastat tagasi kaalusin 65 kg, raseduse aeg võtsin juurde 29 kilo. Ja siian on väga raske kaalust alla võtta. Naistearst pani mulle ka diagnoosi PCOS. Tean, et sellega diagnoosiga on vaja kaalust alla võtta, sest soov rasestuda on. Kirjutati mulle välja Reductil tabletid. Olen neid tarvitanud 3 nädalat ja kaal on alla läinud 1,5 kilo ainult. Infolehelt loen, et seda on vähe. Söön tänu nende tablettidele vähem ja ka magusaisu olen enam vähem kontrolli alla saanud, kuigi ikkagi pean ennast tagasi hoidma. Kuidas oleks mul võimalik kiirendad kallu langust, et vähemalt 1 kilo nädalas langeks. Äkki neid tablette ei olegi vaja võtta? Äkki saaks süsivesikute vaese dieediga kaalu alla, kuigi olen lugenud, et see dieet ei soodusta rasestumist, vaid hoopis takistab. Ei tea mida teha, olen igate moodi püüdnud kaalust alla võtta, ka kaalujälgijaid proovinud. Ei saa hakkama. Alguses suudan 2 nädalat vastu pidada ja siis läheb söögiisu nii metsikuks, et löön kõigele käega. Mul oleks nagu söömishäired. Kui on paha olla või kurb, siis ma saan rahuneda kui söön shokolaadi. Kui olen õnnelik, siis ka tahan süüa koguaeg. ma ei tea mida teha kohe. Minu jaoks on see suur probleem.
kaalukas
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tulge vastuvõtule ja vaatame teie toitumis-liikumisrežiimi üle, et seda vajadusel korrigeerida.
Heade soovidega, dr.Ehala