kreatiin 23.11.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on küsimus kreatiini kohta. Olen 28-aastane naine. Minu elukaaslane tarvitab kreatiini toidulisandina seoses treeningutega. Samas on meil käsil lapse planeerimine, enne aga sooviksin teada, kas kreatiin kuidagi mõjutab spermat või millised võivad olla mõjud seoses sellega, et last planeerimine. Loodetavasti olen oma küsimusega õiges kohas..
Ette tänades,
Naine 28
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Enamikes kreatiiniga tehtud uuringutes suuri kõrvalmõjusid tervisele leitud pole. Uuringuid seoses meeshormoonide tasemega on vähe, kuid ka neis pole täheldatud erilisi kõrvaltoimeid. Siiski on kõikjal soovitatud järgida kindlaid ettekirjutatud skeeme (sportlaste puhul) ja päevaseid doose mitte ületada.
Heade soovidega, dr.Ehala