Buliimia 16.10.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
olen kaheksateist aastane neiu, kes põeb juba neljandat-viiendat aastat buliimiat. Olen mitmeid kordi otsustanud otsida abi, aga kahjuks jääb see tihti julguse taha. Ei julge kuskile minna ja internetist leiab küll palju lehti, mis kirjeldavad seda haigust ja süptomeid, kuid kohti kuhu võib pöörduda on mainitud vähe. Seepärast siia pöördungi.
Mul on tegelikult väga armastav pere, kuigi meil on olnud palju probleeme. Räägime palju, kuid ... sellisel teemal on raske rääkida. Pool aastat tagasi ma siiski pisarsilmil rääkisin emale mure ära, ta muretses, rääkisime. Kuid ta vist ei mõistnud asja tõsidust. Ma isegi ju palusin talt, et otsiks mulle arsti.. ka mu õde teab seda. Aga ei midagi, aga eks nüüd tuleb siis ..ma ei teagi.
Igaljuhul ma olen märganud seda, et mu süda kipub puperdama, hambad on nõrgemad ( ei taha täiskasvanuna hammasteta olla , näonahk halveneb, enesetunne, enesesüüdistamine, ärritun tihti ja käitun paraku seetõttu tühiste asjade tõttu pereliikmetega halvasti. Samuti on mul olnud söögitorupõletik. Nimelt olen ma normaalkaalus, natukene pehmeke küll- sellest olen püüdnud aastaid lahti saada, kuid välissilmale peaksin tunduma normaalne. Nooremana, nimelt kui selle haiguse külge sain läks asi nii hulluks, et kaalusin imevähe, isegi kujutasin ette, et vees on kalorid ja jäid paariks kuuks päevad ära. Nüüd sellega probleeme ei ole, kuna buliimia käib nn. lainetena. Vahel oksendan nädal järjest lõuna-ja õhtusööki välja, vahel on olnud isegi kuuseid pause. Ema vahel ikka küsib, et ega see pole tagasi tulnud, aga ma ei suuda talle tõtt rääkida. Samuti olen pettunud, et ema pole uurinud, kui tõsine see haigus on. Kuna mu tuba ja vannituba asub pereliikmetest eraldi, siis ei oska nad kahtlustadagi.
Kuna praegu on mul jälle see "laine" ja ma vihkan, et seda teen oma kehale ja psüühikale, siis oskaksite mulle anda mõne erialase arsti/psühholoogi mailiaadressi, et saaksin võtta ühendust. Perearsti juurde ei julge pöörduda - peretuttav. Tartu Ülikooli kliinikum ei oleks ka sobilik, sest elan Tallinnas ja hetkel on käsil lõpuklass.
Oleksin väga tänulik mõne kontakti üle, kust saaksin abi.
Tänan
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tulge vastuvõtule (reg: 533 18 008 või toitumine@kliinikum.ee) ning püüame teile leida sobiva nõustaja.
Heade soovidega, dr.Ehala