liigne rasv kõhupiirkonnas 13.09.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!Olen 20 aastane tüdruk olen 1,71 pikk ja kaalun 61kg teen regulaarselt kolm korda nädalas trenni,aga võimatu on kaotada kõhupiirkonnast rasva,samas on mul emal ja vanaemal samuti sangad ja kõhurasv,kas see võib olla tingitud vales toitumises või millest?Olen lugenud et seal piirkonnas ei ole see eriti hea?hetkel on mu kõhu piirkonna suurus 82 cm
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõhupiirkonda ladestuv rasv on tõepoolest terviseriskide mõttes ohtlikum kui puusadele-reitele kogunev. Rasva kuhjumine on seotud nii perekondliku eripära, meie toitumise kui füüsilise koormusega. On hea tõdeda, et tegelikult peaks vööpiirkonna rasvapadjand üsna hästi treeningule alluma ning sestap tasub oma harjutuste kompleks sellest aspektist üle vaadata. Vööümbermõõt teie vanuse ja pikkuse juures võiks ehk olla mõne sentimeetri võrra väiksem.
Heade soovidega, dr.Ehala