Kolestorool 19.08.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mees 45a.Kolestoroolitase on 7,2%.Kui palju on normaalne tase?Mis peaks olema minu söögieelisteks?Näiteks,kas munavalge ja tailiha sisaldavad samuti palju kolestoroli?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovituslik kolesterooli väärtus oleks 5 mmol/L, kuid Põhjamaades läbi viidud projekti põhjal saadi tervetel täiskasvanutel järgmised seerumi kolesterooli väärtused: 30-49 a/3.3-6.9 mmol/L. Selleks, et anda toitumisalaseid soovitusi, oleks mul vaja teada ka teisi analüüse (LDL ja HDL kolesterool ning triglütseriidid) ja võimalikke tervist mõjutavaid riskifaktoreid (põetud ja olemasolevad haiguse, suitsetamine, jne). Kõrgenenud kolesterooliväärtuste puhul oleks lihadest soovituslik kana- ja kalkuniliha (nahata). Samuti sobib munavalge. Täpsemate soovituste saamiseks võite tulla konsultatsioonile (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala