kaalu alandamine 30.07.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere! olen 23 aastane neiu, ning oma kaaluga pisut mures. Olen 175 cm pikk ja kaalun 85 kg, mida on ilmselgelt liiga palju. Muretsesin endale jagratta ja kavatsen seda aktiivselt kasutada, kuigi rattateid just palju pole :(
Oskate äkki soovitada, palju peaks päevas sõitma, et see võiks ka kaalule positiivselt mõjuda?
ja kui palju kaloreid peaks päevas sööma minu kaalus inimene? ning kui palju vett soovitaksite päevas tarbida?
Oleksin vastuse eest tänulik!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alustan vastamisega sellest, et kui olete võtnud otsuse midagi muuta, siis ärge otsige vabandusi, miks midagi mitte teha, vaid püüdke leida kõik võimalused, kuidas soovitatut saavutada. Teie puhul on tegu kerge ülekaaluga ning kuna olete noor naine, siis võiks kaalunumber 7-8. kilo võrra langeda, et hoida organismi head toonust ja tervist. Kuna ma ei tea teie liikumis-söömisharjumusi, siis on raske kindlaid soovitusi anda. Kaloraaž võiks jäda 2200-2500 kcal juurde, vastavalt sellele, kas on laisem või aktiivsem päev. Vett või taimeteed võiks tulla 1,5L ümber päevas. Jalgrattasõit kiirusega 20 km/tunnis kulutab keskeltläbi 500-600 kcal. Samas tuleb aga üle vaadata ka oma söömisharjumused ja menüü, et teha seal võimalikke parandusi.
Heade soovidega, dr.Ehala