ülekaal. 17.07.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,olen tavaline naine,mul on 3 last,olen 30 vana ja enne viimase lapse sündi tuli mulle kõhu peale lipomatoos.Nüüd teeb see mulle valu ja kasvab suuremaks ja mul neid juba kuus tk.ja soolestikuga on ka natu kehvad,ei käi nii tihti kui vaja.kas need lipomatoosid võivad kehakaalule mõjuda ja kas nad peavad ka haiget tegama.ah ja olen veel 175pikk ja kaalun kuskil 113kg.see on palju.kuigi jah olen ka raske kondiga.olen ka igasugu teesid proovinud ja joosta ja trenni aga ei midagi.joostes läheb selg imelikult krampi ja siis kuku või pikali.Kas saata kas või natukenegi nõu anda,mida teha oleksin väga tänulik Teile.
Austusega pöördus Teie poole.anne.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui ma teist kirja põhjal õigesti aru saan, siis on teil kõhupiirkonnas tekkinud kasvajalised vohandid (kuus tükki?). Kui nii, siis viimaseid peaks näitama kindlasti kirurgile, et otsustada, mis nendega teha. Kaalu- ja seedeprobleemidele on mul aga ilma teie toitumisharjumusi teadmata, raske mingeid lahendusi välja pakkuda. Hea on, et püüate teha trenni, kuid jooksmine pole liigsete kilode puhul kõige parem moodus kalorite kulutamiseks. Alustada võiks liigeseid vähem koormavate tegevustega (kiirem kõnd- 30 min, uujumine, vm). Alati võite tulla oma menüü korrigeerimiseks vastuvõtule (tel: 533 18 008)
Heade soovidega, dr.Ehala