Kaalu langetamine 16.07.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, lp. doktor:)
Olen 21.a. neiu. Viimasel aastal pideva stressi tõttu olen kaalust juurde võtnud ca 6 kilo, mis on minu jaoks päris palju kasvuga 165 ja nüüdse kaaluga 62. Praktikas teeb see mind 2 suuruse võrra suuremaks ning häirib õudsalt.
Hetkel hakkasin tervislikumalt toituma ja alustasin trennidega. Palun soovitage mingit toidulisandit, mis pärsiks/vähendaks söögiisu, see oleks ideaalne lahendus õhtudeks seni kuni ma ei ole veel niivõrd harjunud sellega, et õhtul ei tasu liialdada söögiga, selleks kulub tavaliselt aga paar kuud mul.
Ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete oma pikkusele täiesti vastavas kaalus ning ma ei soovitaks teil kaalust liigselt maha võtta. Kui aga paar kaotatud kilo panevad teid end paremini tundma, siis pidage meeles, et kaalulangus ei tohi olla liialt kiire ning teie puhul mitte üle 300-500 gr nädalas, juhul kui soovite ka kaalu hiljem säilitada.
Söögiisu vähendamiseks võite proovida glucimannnanit, mida siis tuleb tund enne sööki vadelikuga sisse võtta. Kui aga homiku ja lõunasöök on olnud tasakaalus ja täisväärtuslikud, võtab see õhtuse söögiisu ise-eneslikult väiksemaks. Seega, vaadake ka selle pilguga oma toitumine üle.
Heade soovidega, dr.Ehala