Kas ülekaal ? 08.07.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
olen M 30, pikkus 1,90 kaal 92
Probleem siis järgmine. Kehamassiindeksi järgi peaksin olema täpselt normaalkaalu lõpus, kuid milline peaks olema aksepteeritav vööümbermõõt.
Mul see kõigub vahemikus 91-93cm.
Kas minu pikkuse ja kaalu suhtes seda palju ei ole?
Olen kuulnud, et tervise seisukohalt on vööümbermõõt isegi tähtsam kui BMI.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Püüdke püsida seal, kus oma kaalu ja vööümbermõõduga olete, sest need jäävad normi piiridesse. Vöö ümbermõõt on tervise kohapealt tõepoolest oluline, näitamaks tsentraalset ehk kõhutüüpi rasvumist (juhul kui üle normi), mis on seotud mitmete kõrvalekallete ja haiguslike protsesside väljakujunemisega organismis.
Heade soovidega, dr.Ehala