ülekaal 26.06.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
ma olen 13 aastane ja 168cm pikk ja olen ülekaaluskaalus.mida siis teha , mis mind aitaks? kas tuleks oma perearsti juurde pöörduda ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Enamikel juhtudel ei ole ülekaalulisus haigus ja selle põhjused on ikkagi vales toitumis-liikumisrežiimis. Arvestada tuleb ka sellega, et normkaalu piirid sõltuvalt inimese vanusest ja pikkusest, on üsna kõikuvad. Seega on vajalik arvestada oma isikliku kehaehitusliku eripäraga. Alustada võiksite sellest, et vaatate üle oma päevamenüü, toitumiskordade regulaarsuse ja liikumisaktiivsuse. Ka selle, milliseid toiduaineid te enam tarbite ning teete endal selgeks, milline on nende ainete toiteväärtus. Arst saab teid aidata mingil määral siis, kui tegu haiguslike protsessidega, kuid imravimit ülekaalu jaoks pole. Inimese enda eluviiside muutmisel on kaalunumbri juures siiski kõige suurem roll.
Heade soovidega, dr.Ehala