Sooleärritus 29.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Olen endale (52 naine) ise diagnoosinud nn.sooleärrituse, S.Brewer ja M.Berriedale-Johnsoni raamatu põhjal. Sain paljuski mõni aeg abi, kuid sattusin siiski ummikusse : Kiudained soodustavad seedimist, kuid mõnedele on need vastuvõtmatud ja tekitavad gaase, puhitust. Nii vist minugli. (Ei ole ülekaaluline ega söö palju,kuid siiski vist väga valesti, sest alati peale sööki on vaevused ja sees n.ö täis tunne). Nüüd küsimus, kas on võimalik kindlaks teha toiduained,menüü, mis just minule sobib.
Tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui peate silmas mingit kindlat testi, siis sellist välja pakkuda pole. Parim hindaja, olete oma menüüle siiski teie ise. Mis ained teie seedimist mõjutavad ei saa ma kirja põhjal öelda. Asi võib olla ka mõnes muus toidukomponendis kui kiudained. Või ehk olete aga viimaseid lisanud oma päevarežiimi liiga kiirelt ja liiga suurtes kogustes, laskmata organismil harjuda?
Kui on küsimusi või soovite oma päevamenüü koos üle vaadata, olete alati oodatud konsultatsioonile (tel:533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala