söögiisu 07.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Mul on viimasel ajal tohutu söögiisu, jääb mulje, et üks kõik kui palju ma ka ei näksiks täiskõhutunnet ei teki. Olen proovinud korralikult kolm korda päevas süüa, kuid midagi ei aita. Kogu aeg on tunne et tahaks midagi näksida. Kas on sellise asja vastu midagi võimalik ette võtta.
Ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Söögiisu mõjutavad paljud faktorid. Nii on suurenenud isu ja pidev näksimine iseloomulikud stressiperioodidele. Samuti on isu tõus iseloomulik tsükli teises pooles. Pidev näksimine võib olla sotud aga ka toiduga, mida sööte. Näiteks põhjustavad kiiresti imenduvad süsivesikud kiiremini tekkiva näljatunde. Samuti on oluline jälgida, et sööksite korraliku hommiku- ja lõunasöögi. Viimaste ära jätmine või liigväheste kalorite tarbimine päeva esimeses pooles viib ülesöömisele päeva teises pooles. Mis teie puhul võiks põhjuseks olla ei saa ma kahjuks ainult kirja põhjal oletada. Selleks peaksin teist ikkagi pisut enam teadma.
Heade soovidega, dr.Ehala