tervislik toitumine 04.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere! olen 24a neiu.kaalun 55kg ja olen 175cm pikk.olen peaaegu taimetoitlane.söön 3x päevas sooja sööki.vahepalasid ei ole.hommikul kaerahelbeputru ja löunaks ja öhtuks värske salat ja hautatud köögiviljad.lõunaks on desserdiks kohvi kõrvale rasvata keefiri tarrendis ja õhtul puuvili ja tükk ?okolaadi.kord nädalas olen kala või kana ka söönud.rasvu peaaegu ei tarbi.peale kuut ei söö.liigun palju(käin jala u6km päevas,kodused tööd lisaks)ja joon vett 2l päevas.kaloreid saan kokku päeva peale umbes 1000-1100.kas ma teen oma tervisele liiga või on selline dieet ok?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ma ei tea, mis põhjusel olete valinud taolise dieedi, kuid kui eelistate taimset toitu, peate esmajoones selgeks tegema, kust ja kuidas te saate kätte teie organismi funktsioneerimiseks vajalikud ained. Oskamatul taimetoitlusel võivad olla tervisele kahjulikud toimed, kas või juba näiteks aneemia ehk kehvveresuse näol, mis tekib rauapuudusest.
Samuti ei ole mõistlik mainitud kaloraaživahemik, mis arvestades teie vanust ja pikkust, peaks olema tunduvalt suurem, et saaksite toidust kätte kõik organismile vajamineva.
Soovitan teil oma menüü põhjalikult ja mõtestatult üle vaadata ja vajadusel küsida nõu spetsialistidelt.
Heade soovidega, dr. Ehala