mitmekülgne toitumine 30.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Üks uurimus (vist oli rootslaste oma) näitas, et inimene saab kõik eluks vajalikud toitained kätte, tarbides ainult kartulit, täispiima ja täisterarukkileiba (või oli nimetatud täisterarukkijahu?). Kasuks pidi veel tulema, kui aeg-ajalt tarvitada ka porgandit ja sibulat.
Kui sellisest pealtnäha äärmiselt ühekülgsest menüüst on võimalik kätte saada kõik eluks vajalik, mis alust on siis väita märksa mitmekülgsemalt toituvale inimesele, et tema toiduvalik ja söök on ühekülgne?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ma ei ole seda uuringut näinud, kuid minu jaoks on taoline menüü puudulik julgedes soovitada siiski mitmekülgsemat menüüd, et hoida toitumist tasakaalus.
Heade soovidega, dr.Ehala