kõhu kinnisusmi 28.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
milliseid toiduaineid tuleks vältida ,et ei tekiks kõhu kinnisust?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõhukinnisust tekitavad toiduained võivad olla vägagi individuaalsed ning selleks, et anda just teile sobivaid nõuandeid peaksin ma teadma ka teie menüüd. Üldised reeglid on: tarbida vedelikku vähemalt 1,5 l päevas( vesi, taimeteed), vältida võimalusel valgest jahust tooteid, tarbida kiudaineterikkaid tooteid (täisteratooted, puu-juurviljad). Oluline on ka söömise korrapärasus ning piisav päevane liikumiskoormus. Nimetades lisaks veel mõne soolestiku tööd positiivselt mõjutava toiduaine, võib välja tuua taimeõlid (oliivõli, linaseemneõli jm), ingveri, kaneeli.
Heade soovidega, dr.Ehala