5 aasta pärast 200 kilone? 24.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Olen 26 aastane, kaalun hetkel 125 kg, pikkust 1.73 cm. Nagu juba numbritest näha on kaaluga tõsised probleemid. Viimase 4 aastaga olen juurde võtnud 36 kg. Minu kõige hullemaks kartuseks on, et ma ei saa varsti voodist välja ja lihtsalt vegeteerin(nagu näha mõnest dokfilmist). Suhe toiduga on paigast ära. Olen proovinud igasugu dieete, nii teiste väljamõeldud kui ka enda vaimusünnitisi. Viimasel ajal ei suuda enam järgida ei üht ega teist. Samuti ei suuda kindlaks jääda ühele dieedile. Alustan ühe dieediga, sealt hüppan teise peale ja asi ongi untsus. Kaalust allavõtmine on kinnisidee ja see on hakanud ka psüühika peale. Nädala sees on kõik enam-vähem korras, aga nädalavahetusel vajun kuhugi sügavasse "auku". Tahaksin lihtsalt teki üle pea tõmmata ja olematu olla. Lihtsalt suutmatus endaga selles valdkonnas toime tulla ajab nutma.
*Huvitaks, kas Eestis on kohti, kus õpetatakse jälle õigesti sööma ja suunitakse liigutama. Ühesõnaga järelvalvega tegevus.(Midagi Saksamaa Moby Dick programmi sarnast - tean et see on lastele, aga midagi sarnast täiskasvanutele).
* Millised oleksid Teie soovitused? Kust alutstada? Näen, et see ainult süveneb ja ise ma ei suuda seda kontrollida. Ma üritan, aga puudub piisav järjekindlus. Kaal dikteerib elu.
Ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Minu andmetel on taoline tugikeskus, mille kohta oma kirjas küsite, olemas vaid ülekaaluliste laste jaoks. Nagu te ka ise mainite, pole ülekaalulisus pelgalt välimust ja füüsilist tervist puudutav probleem, vaid mõjutab tugevalt ka meie tunde ning mõttemaailma. Sellest lähtuvalt võiks ja peaks ka ravi lähtuma kõigist neist aspektidest.
Kutsun teid vastuvõtule (tel: 533 18 008), et teie probleemile võimalikke lahendusi leida ja pakkuda.
Heade soovidega, dr.Ehala