kõhukinnisus - kliid? 23.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on probleem pideva kõhukinnisusega. Olen palju lugenud kliide kohta, et need aitaks mingil määral leevendada ja ühtlasi on ka väga tervislikud.
Jääb aga arusaamatuks, kummad on kasulikumad? Kaerakliid on kordi toitavamad ja energiarikkamad kui nisukliid, seega kui on eesmärk ka kaalu alandada, peaks ehk nisukliisid tarbima. Samas lähtudes veretüübist A-(veregrupidieet) , siis nisukliisid minu organismile üldse ei soovitata.
Mis vahe neil on ja kumba oleks mõttekam tarbida kaalualandamise ja kõhukinnisuse puhul?
Lisaks võtan veel hommikuti linaseemneõli.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaera- ja nisukliide kiudainete sisaldus on ligikaudselt võrdne, seega ei tohiks kõhukinnisuse seisukohalt nende tarbimises vahet olla. Samuti sobib linaseemneõli, aga ka oliivõli. Võtta soovitaks ma seda õhtuti. Oluline on jälgida, et päevane vedelikukogus oleks piisav, sest ilma viimaseta pole kasu ka kiudainetest ega muudest soolestiku tööd ergutavatest vahenditest.
Heade soovidega, dr.Ehala