Liigne kehakaal 15.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere ! Hiljuti lugesin bariaatrilisest kirurgiast ehk siis rasvumise kirurgilisest ravist. Ja mul tekkisid mõned küsimused : Kas sellist operatsioone tehakse ka Eestis ( sellisel juhul kus) ? Kui vana peab olema, et sellisele operatsioonile pääseda ? Kui kallis selline operatsioon võib olla ?
Ja veel üks asi : silma jäi ka SA PERH üldkirurgia keskuse nimi, kuid kontaktandmeid polnud, kas oskate öelda mida see keskus endast kujutab ja kas seal teostatakse selliseid operatsioone ?
Ette tänades : M
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Jah, taolisi operatsioone tehakse ka Eestis. Mõeldud on nad patsientidele, kelle puhul kõik muud võimalused kaalu alandada pole andnud tulemusi või siis neile, kellel ülekaaluga kaasnevad haigusriskid ületavad operatsiooniriske. Hinnad taolistel lõikustel algavad 12 000. kroonist ning haigekassa operatsiooni ei kompenseeri. Taoliste vahelesekkumiste puhul tuleb endale eelkõige selgeks teha kaasnevad riskid, kui ka seda, et organismi normaalne talitlus lüüakse õige mitmes mõttes tasakaalust välja. Endale tuleb aru anda ka sellest, et ilma omapoolse panuseta, ehk ilma eluviise ja söömisharjumusi muutmata jäävad oodatud tulemused ikkagi kesiseks.
Lääne-Tallinna Keskhaiglas tegeleb taoliste lõikustega dr.M.Raag. PERH-i keskuse kohta minul andmed puuduvad, kuid kindlasti saab neid internetist või haigla infotelefonilt.
Heade soovidega, dr.Ehala