dieet pärast sapipõie eemaldamist 05.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tean, et meditsiinis on spetsiaalsed dieedilauad erinevate haiguste puhul. Minul opereeriti just sapipõis. Palun milliseid toite võin süüa? Sõin pähkleid ja vaevlesin hirmsate valude käes. Ehk viitate mõnele raamatule, kus on need dieedilauad kirjas.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Haiglates on tõepoolest kasutusel dieedilauad, kuid väga rangeid ettekirjutusi sapipõie operatsiooni puhul pole ning sõltuvad need haige üldisest tervislikust seisundist kui ka enesetundest. Sappi vajame rasvade seedimiseks ning seetõttu tundsite ka ilmselt pähklitega liialdamisel valusid. Sapipõie operatsioon ei tähenda küll seda, et sappi enam üldse ei toodetaks, kuid kaob reservuaar ning kui sapinõristust ergutavaid toite pruugitakse liialt võivad tekkida ka vaevused, mis patsientidest sõltuvalt erinevad. Paar kuud peale lõikust püüdke süüa kergeid, mitte liialt maitsestatud toite. Eelistatud on hautatud-aurutatud road, kerged supid. Rasvu sisaldavaid toite tarbige korraga vähe, et teaksite paika panna oma piirid. Kui organism on operatsioonijärgselt kohanenud, siis paljudel ka vaevused vähenevad, kuid vajadusel on võimalik pisut juurde võtta seede-ensüüme või spetsiaalseid toidulisandeid. Juhul kui peate vajalikuks, olete oodatud konsultatsioonile.
Heade soovidega, dr.Ehala