tugev ülekaal ja hormoonravi 28.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus

Külastaja küsib:

Tere!

Olen 26 a. naine, 174 cm pikk ja kaal hetkel 111 kg. Minu küsimus seisneb selles, et kas rasestumisvastased ravimid võivad sekkuda ainevahetusse ja tekitada söögiisu ja sellega seoses siis ka kaalutõusu. Nimelt olen juba mitu aastat mestratsioonitsüklihäirete pärast tarvitanud erineva hormoonisisaldusega rasestumisvastaseid ravimeid (Diane-35 jt, Nuvaring, Evra plaastrid), ravi alustasin enne munasarjasüsti avastamist (tsüst eemaldati) ja peaaegu kuni 5 a. Ravi alustamise ajast saadik algas ka kaalutõus, kuid ligi 9 kuud tagasi katkestasin ravi ja siis hakkas ka kaal langema umbes 7 kuuga õnnestus, täiesti normaalse toitumisega (normaalne toitumis st. väike ports suppi, või kaks võileiba kala või singiga või puder hommikul, lõunal korralik soe toit ja õhtul kohupiim või üks võileib ja puuvili) langetada ligi 17 kg. Kuid siis tekkisid taas tsüklihäired ja nüüd tarvitan taas üsna suure hormoonisisaldusega Diane-35 (3 kuud) ja selle ajaga on 12 kg tagasi tulnud. Ravi ajal olen katsetanud nii kaalujälgimist kui muid dieete või lihtsalt jälginud, et päevane kaloraaz ei ületaks 2000 kcal, esimesed 5-6 kg läheb alla ja siis jääb seisma ja kui vähegi vahest liialdan, või õhtusöök jääb 8-9 paiku õhtul siis on järgmine päev vähemalt 500 g juures ja see juba naljalt alla ei lähe, olen ka vesivõimlemises käinud (ligi 2 aastat) ja see ei aidanud ka muud moodi kaasa kui lihtsalt lõbusa seltskonna ja vaheldusega. Kuidas üldse oleks võimalik hormoonravi saades kaalust alla saada, sest günekoloog ütleb, et tsüklihäired on ülekaalust aga ravi ajal kaalu langetada ei õnnestu ja kui ravi ei saa on tsükkel paigast ära, täiesti suletud ring, no ja lisaks on ülekaalust tekkinud ka kõrge vererõhutõbi. Olen kuulud, et ka paljud teised naised on hormoonravi saama hakates kaaluga hädas, kuigi günekoloog väidab, et seal omavahelist seost ei ole, olen väga nõutu. Vägisi tekib tunne ravi ära jätta, selleks et kaalust alla saada. On Teil selliste patsientidega varem ka kogemusi olnud, äkki oskate mulle nõu anda?

Arst vastas:

Kristel Ehala-Aleksejev

dr Kristel Ehala-Aleksejev

Sisehaiguste arst

Tartu Ülikooli Kliinikum

Tere.
Kaasaegsetes preparaatides on viidud hormoonikogused siiski sellisele tasemele, et kaalutõusu nad otseselt ei põhjusta, küll võivad nad soodustada mõnedel patsientidel vedelikupeetust organismis. Viimasest tingitud kaalutõus ei tohiks aga ületada paari-kolme kilo. Ravi õnnestumise tagamiseks on oluline paika panna päevarežiim koos tasakaalustatud menüüga. Osadel patsientidel võivad hormoonpreparaatide tarvitamisega kaasneda meeleolumuutused, mis mõjutavad harjumuspärast söögiisu ning seetõttu on läbimõeldud ja tasakaalustatud menüü väga oluline.
Ravi kindlasti pooleli jätta ei tasu, kuid kui soovite võite tulla vastuvõtule, et üheskoos teie menüü üle vaadata ja võimalikke parandusi teha (tel:533 18 008, meil: toitumine@kliinikum.ee.
Heade soovidega,
dr.Ehala

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Toitumine ja ülekaalulisus

suur ülekaal

Tere. Olen 44 aastane naine, kaalun 105 kg. Tean, et toitun valesti, kuid olen stressis sööja. Olen teoreetiliselt tugev tervisliku toitumise vallas, kuid ise endaga hakkama ei saa. Kuna ülekaal on halvendanud ...

Kristel Ehala-Aleksejev

Vastas dr Kristel Ehala-Aleksejev

Tere.
Sain teie kirjast aru, et soovite tulla vastuvõtule.Registreeruda saate telefonil 533 18 008 või siis meili teel- toitumine@kliinikum.ee
Heade soovidega, dr.Ehala

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: