ülekaalulisus 22.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere ,olen 35 aastane naisterehvas minu kaal hakkas tõusma 15 aastat tagasi nüüd kalun 120 kg, olen proovinud igasugust dieeti pidada, kuid kaal tuleb tagasi. olen kuulnud et tehakse maooperatsiooni, kus panevad mingi silikooni rõngas sellega poolitavad mao pooleks, või siis teine variant silikooni balloni paigaldus. kas te teete selliseid operatsioone, kui ja , siis tahaks hinda teada, kui ei , siis võibolla soovitate kust ma abi saan. ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ennem kui minna kirurgilise vahelesekkumise teed, tuleks siiski endale selgeks teha taolise protseduuri kõrvaltoimed ning vaagida, kas muud kaalulangetamise viisid poleks mõeldavamad. Ballooni paigaldus üksi võib küll anda lühiajalise vägagi efektiivse tulemuse, kuid kui oma toitumist ei korrigeerita võib pikaajaline perspektiiv olla organismile pigem kahjulik. Tallinnas saab antud küsimuses pöörduda Lääne-Tallinna Keskhaiglas dr. Raagi jutule.
Heade soovidega, dr. Ehala