tere 19.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Minu mure seisneb selles et olen 18 aastane pikkust on 1.75 cm aga kaalu paar kilo vähem kui 150 kg.Ma tean et ma olen suures ulekaalus olen nyyd viimasel ajal pyydnud juurikaid syya kuid kaal ei lange.Samuti vaevavad mind tihti öudsad magusa isud nyyd olen pyydnud leevendust otsida kroomist.Ja see mingil määral aitab.Ennem oli täitsa vöimatu vöisin kasvöi kilo sokolaadi ära syya kuid oli selline tunne et pean kohe magusat saama.Millest on tingitud sellised öudsad magusa vajadused.Kuidas oleks vöimalik kaalu langetada ilma tervist kahjustamata ja nii et kaal ei töuseks.(ma arvan et minu kaal töusist sellest et ta ma söin öudsalt magusat ja seegi et kui ma söin taldriku täie toitu ära siis tundus nagu ma ei oleks midagi söönud ja vötsin toitu aina juurde kuni lihtsalt mötlesin et nyyd vist aitab)Miks mul ei teki täisköhu tunnet(kas vöib olla asi selles et liigse toidu töttu on magu välja veninud ja lihtsalt ei teki täisköhu tunne ennem kuimagu täis)Igal juhul ma oleksin väga tänulik kui kirjutaksite et kuidas oleks vöimalik abi saada,et mida peaks sööma ,kuidas see liigsöömine organisni ja magu kahjustab ja nöuandeid mida ette vötta.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ma ei tea, kas sain teie kirjast õigesti aru, kuid ülekaalu, mida mainite, välja toodud pikkuse/kaalu suhtega ju pole. Tegu on alakaaluga ning tasakaalustamata toitumisega. Kutsun teid vastuvõtule, et teie probleemist paremini aru saada ja vastavalt sellele nõu anda (tel:533 18 008).
dr. Ehala