ülekaal 14.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Minu lugu on siis järgmine. Olen 164 cm pikk ja kaalun 60 kg.minu keha jaoks on seda juba palju,sest siit ja sealt hakkab järjest rohkem midagi punnitama. Olen 26 a ühe lapse ema ja kui järele mõelda,siis hakkas mu kaal pärast lapse sündi vaikselt tõusma.Iga aasta kiloke rohkem,nagu vanustki.Dieete pole siiani pidanud,sest need on ruttu läbi põrunud. Olen püüdnud töö juures teha päeval kergemaid eineid suures lootuses,et täna hakkan dieeti pidama ja siis kui õhtul koju saan,siis ei hoia mind enam ükski vägi külmkapist eemal.Mis aga teeb kõige rohkem muret on tselluliit.Sääred ja tagumik on seda tublisti täis ja ma ei pea selleks üldse näppude vahel nahka kokku suruma,et midagi märgata.Istmik on lausa mühklik.Paar aastat pole enam seelikutki julgend selga panna,sest tunnen end koledana tselluliidi pärast. Trenni intensiivselt ei tee.Vahest töö kõrvalt püüan tegeleda hobi korras ratsutamisega ja kodu sai muretsetud ka aeroobika video,mis väga meeldib,kuid kui pere kodus õhtul,siis ei hakka teiste ees kargama ja nii ka see toimub hobikorras.Magusasõber olen väike ja liha söön ka vähe.Millele ei suuda ma aga vastu panna on kartul igal võimalikul viisil ja hapukoorega salat kõrvale.Ei tea,kas mu pepu ongi selle menüü tagajärg? Lisax olen tähele pannud,et mu jalad väsivad töö juures üsna ruttu ära ja kipun jälle kuhugile peput toetama.Vereringe on mul ka aeglane vist,sest tihti ka jalad külmetavad.Ei tea,kas see on tselluliidi süü? Nüüd olen end ses suhtes kätte võtnud,et püüdnud loobuda õhtusest hilisest söömisest.Kuna käin graafiku alusel tööl,siis ennem kippusin ka õhtul koju jõudes kell kümme sööma.Nüüd püüan vapper olla ja hoopis mõnda puuvilja süüa,et magu ära petta.Oskate te mind aidata ja soovitada,mida peaksin tegema?
Aitäh
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Sageli püütakse jätta vahele hommikusöök ja lõuna, lootuses et nüüd hakkan dieeti pidama ja vähem sööma, aga kuna keha on ju terve päeva siiski tööd teinud, nõuab ta õhtul kaotatud energia tasa ning siis kaasnevadki sellega ülesöömishood. Seega, proovige pigem tuua kalorikoormus hommikule-lõunale ja õhtul kergemalt toituda. Kui võimalik, vaadake üle, mida saaksite oma menüüst välja jätta, mida asendada. Näiteks hapukoor maitsestamata jogurti vastu, jne. Mis puutub tselluliiti ja väsivatesse jalgadesse, siis ilmselt on siin tegu vereringeprobleemidega, mida tuleb toetada. Jooge päevas piisavalt vedelikku (1,5 liitrit), kui võimalust on läbige mõni spetsiaalne massaažikuur ning praegu on olemas ka treeningprogrammid just tuharapiirkonna ja reite treenimiseks (ka videote näol). Kasu võib olla ka tugisukkadest.
Kui tunnete, et vajate enam nõu, olete oodatud vastuvõtule (533 18 008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev