Kaal lihtsalt ei lange! 02.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 26-aastane naine, 175 cm pikk ja kaalun peaagu 80 kg. Tavakaal on mul 65-70 kilo, mille juures ennast koige paremini tunnen ja koige ilusam valja naen.
Kolimisega muutus mu elukeskkond ja viimased 15 kilo votsin juurde 4 kuuga, kuna hakkasin palju, ebakorraparaselt ja ebatervslikult sooma/palju alkoholi tarbima/jatsin suitsetamise maha/hakkasin jalle pille votma. Ei muretsenud ka, kuna teadsin, et kui tahan, votan jalle alla, kuna see on ju alati nii lihtne olnud!
Olen aegajal juurde ja alla votnud, nii kuidas tuju on, aga sel korral ei taha kaal langeda. Rasvaprotsent on mul 24% kanti, mis on naise keha jaoks normis.
Olen 4 nadalat toitumis -ja trennipaevikut pidanud ja seda analyysides sai moistus otsa - teen koike just nagu oigesti ja ei saa aru, miks kilod ei kao (onneks ei lisandu ka). Seega kysingi Teie, kui spetsialisti, nouannet:
Kulutan 250 - 500 kcal paevas liikumisega, soon/joon 900 - 1300 kcal paevas (mis jatab kaloridefitsiidiks baasainevahetusega arvestades ca 700 kcal oopaevas), toitun korraparaselt (sysivesikuterikas hommikusook Kelloggs Special K 1.5% piimaga, valgurikas louna roheline kreveti- voi tuunikalasalat, vahepaladeks 1 oun voi apelsin, maasikad, vaarikad, mustikad, puuvilju/marju kokku kuni 500 g ja ohtusoogiks koogivili kurk/tomat/broccoli voi lillkapsas ca 1000 g), joon 1-2 liitrit vett oopaevas, lisaks votan C vitamiine ja kalamaksaolikapsleid A vitamiini jaoks, seedimine on korras nagu kellavark.
Nadalavahetustel luban endale rohkem - reedel ja laupaeval moned olled voi pudeli veini/sinna juurde voibolla veidi juustu voi sushit. Soogi osas teeme suppi ja kaime ka ohtusookidel, kuid kindlasti ei sisesta rohkem, kui 2000 kcal ja jooksmas kain samuti.
Yhesonaga, tervis on tugev, energiat palju - tunnen, et keha on rahul. Kulutan rohkem, kui tarbin ja olen alla votnud VAID 0,5 kg nadalas (tavaline tempo sellise eluviisi puhul oleks ca 3 kg nadalas). Plaanin hakata lisaks votma rasvapoletajaid, mis juba ostetud, kuid olen viivitanud, kuna pean seda VIIMASEKS voimaluseks, kui teistmoodi toesti kuidagi ei saa.
Kas mu toitumise juures on midagi, mis on selgelt vale ja mida ma saaksin muuta voi on ainuke voimalus kehale kurnavaid aineid juurde votta?
suured tanud juba ette!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ma ei tea kas saan teie kirjapandust õigesti aru, kuid kui sööte 1300 kcal ja teete trenni 500 kcal väärtuses, ei saa seda kuidagi teie pikkuse ja vanuse juures tervislikuks ja läbimõelduks lugeda. Siin ei ole kalorite defitsiit mitte 700 vaid rohkem, mis ise-enesest toob kaasa mitmete organismile vajalike ainete puuduse kui ka ainevahetuse aeglustumise. Kui me liialt järsku ja väga intensiivselt peame dieeti ja tõstame trennikoormust, tekib organismis omamoodi kaitseseisund. Selleks, et vältida minupoolset vale arusaamist, võtke oma toitumispäevikud kaasa ja tulge vastuvõtule. Usun, et see on parim viis üheskoos korrektsioonide tegemiseks. (Tel:533 18 008)
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev