Ülekaalulisus 26.02.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen 40. aastane naine, kaalun 100 kilo ja armastan hästi süüa. Tean, et kaalu langetamiseks peaksin kontrollima mida söön ja kui palju. Aga mure on selles, et mul saab küll kõht täis, aga nälg on edasi. Ja see nälg ei lase mul millelegi muule mõelda peale söögi. Erit õhtuti. Ma olen väga liikuva eluviisiga, käin palju jala ja töö on ka füüsiline. Kuid aastas tuleb keskelt läbi 5 kilo juurde. Kas võib olla tegu mingi aine puudujäägiga? Peaksin miskit toidulisandit juurde sööma?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Selleks et öelda, mida võiksite toitumisharjumustes muuta - mida juurde lisada, mida ära jätta, peaksin ma teadma pisut enam teie praeguste toitumisharjumuste kohta. Osad toiduained tekitavad kergemini täiskõhutunde kui teised ja samamoodi on viimase püsimisega. Sellepärast on oluline, mida ja millega koos süüa. Oluline on seegi, et toitumiskoormus ei langeks ühele söögikorrale päevas ning hea oleks kui suurem osa päevasest kaloraažist jääks ikkagi hommiku- ja lõunasöögi, mitte aga õhtusöögi arvele. Kui vajate rohkem nõu, olete alati oodatud konsultatsioonile (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev