luude hõrenemine 18.02.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 44 aastane.
Mul avastati luude hõrenemine. Saan ka vastavat ravi.Seoses luude hõrenemisega olen ka keha üldpikkusest lühemaks jäänud, ning peaksin kaalus alla võtma. Võimlen kodus kuid, kuid ei saa hakkama tasakaalustatud toitumisega? Oma teada liigun ja võimlen piisvalt kuid kaal ei alane? Kas seoses osteporoosiga võib ka tekkida vereringehäireid s.t. mul käed ja jalad on väga külmatundlikud?
Tänades
Kai
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Peale kaalukomponendi on tasakaalustatud toitumine osteoporoosi juures vägagi oluline, et ravimite kõrval (mida teile ilmselt on kirjutatud) anda ka vajalike toitainete läbi luukoele taastumisvõimalus. Külmatundlikkusel on mitmeid einevaid põhjuseid, kusjuures erinevatel mineraalainetel, kaasaarvatud kaltsiumil on meie vererige tööshoidmises oluline roll.
Kui soovite saada nõuandeid toitumiseks, olete alati oodatud konsultatsioonile (tel:533 18 008)
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev