toitumine 18.02.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen kuulnud mingist sellisest meetodist, et vist vastavalt veregrupile määratakse toiduainegrupid, mida võiks süüa ja millest hoiduda või siis milliseid toiduaineid koos ei tohiks süüa vms. Sooviks oleks siis kerge kaalulangetamine kui ka lihtsalt tervislik toitumine. Äkki oskate sellest meetodist natuke rohkem rääkida (et kui tõhus on ja kas kahjulik või kasulik?) ja kus taolist analüüsi Tartus on võimalik teha? Olen 21 aastane neiu, 171/74. Ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Meetod, mille kohta küsite, pärineb sellel, et verest määratakse toiduainete vastased antikehad, mis peaks nagu näitama, kas võite uuritavat asja süüa või ei. Tallinnas tehakse antud analüüse mitmel pool, kuid kas ka Tartus, seda ma ei oska öelda. Antud meetodi kohta puuduvad praegu aksepteeritavad teadusuuringud ja seetõttu ei sooviks ma seda ka kommenteerida. Usun, et kui soovite midagi oma toitumises muuta, tasub kriitilise pilguga üle vaadata oma senine menüü. Kui tahate aga teie poolt mainitud meetodi kohta ikkagi enam teada, siis on internetis võimalik seda teha. Siinjuures soovitan teil aga alati, lugedes mistahes salenemismeetodite kohta, säilitada terve kriitikameele.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev