ülekaal 29.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Olen 21a neiu, pikkus on 171cm ning kaal praegu 100 ringis. Tean, et see on liiga palju ning proovisin erinavaid kaalu langetamise meetmeid, kuid natukene aja pärast kilod tulevad tagasi. Kas on võimalik midagi teha, et nad tagasi ei tuleks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangetamine on projekt, mille pikem eesmärk peaks olema tervislikumate toitumis-liikumisharjumuste kujundamine, millest kasvab välja elustiil. Sellised harjumused ei kujune välja paari kuuga ning kui lööte ettevõtmisele liialt ruttu käega, taastub kaal kiiresti. Iga uus katse kaalu normaliseerida on aga eelmisest tunduvalt raskem. Seega ei ole võti erinevates "kavalates" dieetides vaid teie enda soovis midgi oma harjumustes-mõtlemises ümber kujundada. Kiirustamisega sellist projekti ellu ei vii. Kui oma nõust puudu jääb, olete alati oodatud konsultatsioonile,
Kristel Ehala-Aleksejev