Mure! 29.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Sünnitasin poja 2005a juuli kuus. Kaal hakkas koos rasedusega väga kiiresti tõusma. Enne rasedust kaalusin 60 kilo ja olen 170 cm pikk aga nüüd on jube 1,5 aastat sellest möödas ja kaal ei taha kuidagi alaneda-nüüd kaalun 90 kilo. Kui sünnitama läksin siis kaalusin 85 kilo. Olen proovinud väga erinevaid asju, aga mitte miski ei aita ja naäljutada ma ka ei suuda. Kas hormoonid võivad siin kuidagi rolli mängida???? Palju aidake, mida peaksin tegema, et oma vana kaalu tagasi saada???
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
25. kilone kaalutõus raseduse jooksul on tõepoolest tugevalt üle normi. Selleks et teile midagi vastata oleks vaja teada, mis võis olla antud kaalutõusu põhjuseks ning kas teid jälginud arst tegi mingeid uuringuid või andis nõuandeid. Samuti tuleks teada, mis on need "väga erinevad asjad", mida te proovinud olete. Kui küsite, et kas hormoonid võivad siin rolli mängida, siis jah, võivad küll, kuid sellisel juhul tuleks teha vastavad analüüsid. Selguse saamiseks kutsun teid vastuvõtule, et püüda selgitada teie kaalutõusu põhjuseid ning leida võimelikke lahendusi (tel:7318008, 53318008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev