Söögiisu tekitam,ine 15.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere dr. Aleksejev. Olen 31 aastane nooemees ning vaevlen juba mõnda aega isutusega. Muidugi olen ettevõtje ja elu on suhteliselt pingeline. See on ka vabandus, mida iseendale pidevalt lohutuseks ütlen. Tegelikult paneb see mind muretsema. Piinlik on mõnikord isegi oma elukaaslase ees, kes sööb rohkem, kui mina. Isegi hommikuti üles tõustes ei ole isu. Vägisi pistad midagi sisse. Mida teha, et söögiisu paraneks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie mure, söögiisu puudumine, võib olla üheks pingelise situatsiooni väljejundiks, kuid seda pelgalt kirja põhjal öelda ei saa. Vajalik oleks teada, kas isulangusega on kaasnenud ka kaalulangus ja kui, siis millises suurusjärgus ning mis aja vältel. Stressist tingitud isutus on üldjuhul mööduv, kuid kui see kestab pikema aja vältel võib see kaasa tuua füüsilisi kaebusi ja organismi normaalse töö häirumise. Isutus võib olla aga ka märgiks mõnest juba olemasolevast haigusest. Selleks et teie probleemile lahendust leida, kutsuun teid vastuvõtule (7318008, 53318008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev