Ülekaal 12.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.Olen mures oma kaalu pärast.mul on vanust 47 kaal 84 ja pikkus 1,59.nagu öelda ei ole kunagi selle söögiga pingutanud,et paksuke olen ,pigem võibolla vastupidi.magusa sõber ka ei ole.Töö on selline kus terve päev jalgel ja kogu aeg liikumine.Aga langust ei midagi.Võibolla ei oska süüa sest kogu aeg kuhu ka ei vaata käib kogu aeg jutt punktidest.Ja selleks ei teagi kui palju mina pean sööma siis neid punkte.Hommikul söön mina kas putru või võileiba ja kaks tassi piimaga kohvi,lõunal ma ei käi.ja kui õhtul tulen koju hakkan teistele süüa tegema siis selle söögitegenise juures juba maitsed siit ja sealt ja lõpuks ei tahagi enam.Nüüd siis probleem veel selles,et käisin sapi opil ja peale selle lõi kolesterooli ka kõrgeks ,selleks kasutan ravimit.Jään lõpetuseks lootma väga teie abile.äkki suudan ka siis pisutki alla võtta.Teid ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Meie keha ei tarbi punkte vaid toitaineid ning selleks, et oma toitumist tasakaalustada ei ole vaja endale tingimata punktisüsteemi selgeks teha (kuigi sellest võib kasu olla) vaid aru saada, milleks ja miks me midagi sööme ning kuidas on see kasulik meie organismile. Kiri on liiga lühike, et teile põhjalikke toitumis-soovitusi anda, kuid esimene asi mis mulle silma jäi on see, et jätate lõuna vahele. Oletan ka, et õhtune siit ja sealt maitsemine, nagu kirjutate, võib anda aga hoopis rohkem energiat (kaloreid) kui iseendale ette kujutate. Lisaks võib teie sapioperatsioon mõjutada osade toiduainete imendumist. Kõike seda kokku võttes on esmalt oluline süüa korrapäraselt, mis lubab paremini kontrollida oma isu ning jälgida ja hinnata, mida ja kui palju te sööte. Kolesteroolitõusus mängib aga ühe kindla tegurina rolli ka suur ülekaal. Teil oleks vaja kaalus alla võtta ligikaudu 15-20. kilo. Praegune kaalunumber ei mõjuta mitte ainult kolesteroolitaset, vaid võib soodustada mitmete haiguste väljakujunemist. Öeldes oma kirja lõpus, et jääte lootma minu abile, siis kutsun teid vastuvõtule, et leida teile sobiv kaalulangetamise viis ning panna paika tasakaalustatud toitumisprogramm. Registreeruda saate numbritel 7318008, 53318008.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev